آنلاین و حضوری میزبان شما هستیم ! ساعت : 8:30 تا 22

آنلاین و حضوری میزبان شما هستیم ! ساعت : 8:30 تا 22

تور ژاپن نوروز 1403، تاریخچه کوه فوجی ژاپن

5/5

جزئیات کامل تور

خدمات تور

کوه فوجی، ژاپن

در میان نمادهای مختلف ژاپن، کوه فوجی جایگاه بسیار ویژه‌ای دارد. این یک کوه آتشفشانی بلند شگفت انگیز است، و در تاریخ و فرهنگ ژاپن نیز جایگاه ویژه‌ای دارد که می‌توان جایگاه ویژه آن را در اغلب آثار هنری ژاپن دید.

این کوه در ژاپن نمادی از شکوه، زیبایی و توانمندی است. از نظر ظاهری، این کوه را می توان شبیه به کوه دماوند در ایران دانست. این کوه زیبا سالانه میزبان ۲۰۰ هزار گردشگر از سراسر دنیا است

همچنین این کوه به همراه کوه های مونت تات و مونت هاکو، سه کوه مقدس ژاپن را تشکیل می دهند. سه شهر گوتنبا از جنوب، فوجی یوشیدا از شمال و فوجی نومیا از جنوب غربی، اطراف این کوه را احاطه کرده اند.

این کوه خاص ترین منظره زیبای ژاپن و یکی از سایت های تاریخی ژاپن می باشد که در تاریخ ۲۲ جون ۲۰۱۳ به عنوان میراثی فرهنگی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

 

اکثر مردم ژاپن این آرزو را دارند که در ابتدای سال نو بتوانند اولین طلوع خورشید را از روی کوه فوجی تماشا کنند. این کوه برای تمام مردم ژاپن ارزشی بیش از تنها یک کوه را دارد و به نمادی از شکوه و زیبایی و قدرتمندی تبدیل شده است.

 

 

توضیحات تور

فرودگاه مبدا

نگاهی به تاریخچه ی کوه فوچی

اولین کسی که از این کوه بالا رفت و آن را فتح کرد یک راهب بود که در سال ۶۶۳ به این امر نایل شد. بعد از آن مردان زیادی فوجی را فتح کردند اما بانوان تا اواخر قرن ۱۹ حق بالا رفتن از آن را نداشتند. اولین غربی فاتح فوجی “سر رادرفورد آلکاک”  (Sir Rutherford Alcock)  بود که در سپتامبر سال ۱۸۶۰ این کوه را در نور دید. اولین زن سفیدپوست نیز، “فنی پارکس”  (Fanny Parkes) بود که در سال ۱۸۶۷ از فوجی بالا رفت.

 

این آتشفشان در سال 286 قبل از میلاد بر اثر زلزله تشکیل شده است.  همچنین به نظر می‌ رسد که در طول 2.6 میلیون سال گذشته و بر اساس پایه ‌ای تا 65 میلیون سال پیش این آتشفشان شکل گرفته است.

۵ جاذبه‌ی برتر کوه فوجی

معبد فوجی‌سان سنگن

شینتو نام مذهب قدیمی و بومی ژاپنی‌ها است و معابد شینتویی وقف پرستش خدایان یا «کامی‌»های مختلف این مذهب می‌شوند. تقریباً تمام شهر‌های ژاپن حداقل یک معبد شینتو را دارند. در میان انواع معروف معابد شینتویی، معابد فوجی سنگن مجموعه‌ای شامل بیش از ۱۳۰۰ معبد در سرتاسر ژاپن است که به پرستش کوه فوجی و کامی مرتبط با آن، یعنی پرنسس کونوهاناساکویا اختصاص داده شده‌اند.

توری (دروازه‌های مقدس در مذهب شینتو) متعلق به معبد فوجی‌یوشیدا سنگن

معبد فوجی یوشیدا سنگن که در دامنه‌های شمالی کوه فوجی جای گرفته، ابتدای مسیر یوشیدا است. مسیری که هنوز توسط برخی از کوهنوردان علاقه‌مند به حفظ سنت‌ها انتخاب می‌شود؛ یعنی کوهنوردانی که می‌خواند صعود به فوجی را از پایین‌ترین نقطه‌ی ممکن آغاز کنند. امروزه بیشتر کوهنوردان برای فتح فوجی مسیر خود را از میانه‌ی مسیر یوشیدا، یعنی ایستگاه پنجم سوبارو فوجی آغاز می‌کنند.

ایستگاه پنج فوجی سوبارو

به جز دو معبد سنگن فوجی که نام بردیم، معابد کوچک‌تر بسیاری در اطراف کوه فوجی وجود دارند. یکی از آن‌ها معبد آراکورا سنگن است که بیشتر با چوریتو پاگودا (تصویرش را در پایین می‌بینید) و چشم‌انداز نفس‌گیری که به کوه فوجی دارد،شناخته می‌شود.

این منظره در اواخر بهار با شکوفه‌های گیلاس معروف ژاپن (ساکورا) مزین می‌شود تا از آن چه که هست هم جذاب‌تر شود.

 فوجی کیو هایلند (Fuji-Q highland)

رولر‌کوستر (ترن هوایی) شهربازی فوجی کیو هایلند و کوه فوجی در پشت

فوجی کیو هایلند یکی از جذاب‌ترین شهربازی‌های ژاپن است و شاید تنها شهربازی ژاپن که توان رقابت با آن‌ را دارد، ناگاشیما اسپالند در ناگویا است. این شهربازی در شمال کوه فوجی و در نزدیکی دریاچه‌ی کاواگوچیکو قرار گرفته و مقصد اصلی آن‌هایی است که می‌خواهند هیجان را تجربه کنند.

موزه‌ی هنری ایتچیکو کوبوتا

ساختمان‌های خاص موزه‌ی ایتچیکو کوباتا که با سنگ‌های مرجانی و آهکی ساخته شده‌اند

موزه‌ی ایتچیکو کوبوتا در سواحل شمالی دریاچه‌ی کاواگوچیکو قرار گرفته و محلی برای نمایش کیمونوهای ابریشمی (لباس‌های سنتی ژاپنی) تزئین شده با تکنیک تسوجی‌گاهانا است. تسوجی‌گاهانا مرحله‌ای از فرآیند آماده‌سازی و رنگرزی کیومنوهای آستین بلند ابریشمی است که نیاز به مهارت و تجربه‌ی بالایی دارد. این هنر در دوره‌ی موروماچی شهرت بسیاری داشت و در نهایت جای خود را به تکنیک‌های ساده‌تر و سبک‌های آسان‌تر داد.

 

 

 

شروع قیمت

پس از بررسی توسط کارشناس در کوتاهترین زمان با شما تماس گرفته می شود و تمامی مراحل و مشاوره و رزرو با شما هماهنگ  می شود .